Japonya'da Eğitim
+2
vampire_witch
GaZeRocK
6 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
Japonya'da Eğitim
Japonya'da Eğitim
Japon eğitim sisteminin en belirgin özelliği; eğitimle ilgili bütün unsurlararasında işbirliği sağlanması, yerel yönetimlerin eğitime dahil edilmesi, yerel yönetimlerin eğitime dahil edilmesi ve özel sektörün desteğinin alınması çok büyük önem taşıyor.
Japonya'nın 1604-1807 yılları arasında Samurai denen savaşçı bir sınıf elinde bulundurmuştur. "Bakufu"denen okullarda verilen eğitimde esas amaç, devlet için savaşçı ve yönetici yetiştirmektir. Bu nedenle elit bir eğitim oluşturulmuştur. Sıradan kalka verilen eğitim ise "terekoya" denilen okullarda yapılmıştır. Bu okullar tüccar ve halk tarafından desteklenmiştir. Ülke genelinde çocukların % 45'i kız çocukların % 10'unun bu okullara gittiği görülmüştür.
Ülkede üç türlü okul vardır:
Eğitim öğretim yılı 1 Nisan'da başlar. Sonraki yılın 31 Mart'ında biter.
Ders yılı;
olmak üzere 3 dönem halinde görülür.
Cumartesi yarım gün ders yapılır. Haftada 5.5 gün ders yapılır.
Japonya'da ders programları çok fazla milli içerik taşırlar. Ülkede okul, sanayi ve toplum arasında organik bir bağ kurulmuştur. Öğrencilerde derste istekli ve çalışkandırlar.
Okullar arası rekabet vardır; okullar arasında yarışmalar yapılır.
Anaokulları zorunlu değildir ancak çocukları %92'si anaokuluna gitmektedir. Anaokullarında dil, sosyalleşme gibi konuları öğrenir. 3 yaş grubunun %40'ı, 4-5 yaş grubunun %92'si anaokuluna gitmektedir. 1986 verilerine göre 15.189 anaokulu vardır.
İlkokullar 6 yaşında başlamaktadır, 12 yaşına kadar devam etmektedir; zorunludur ve sınıfta kalma yoktur.
Yaklaşık ortaokullarda 20 öğrenciye bir öğretmen düşmektedir. Ulusal ve yerel okullar ücretsizdir.
Liseler tam gün ise 3 yıl, yarım gün ise 4 yıldır ya da daha uzundur.
Japonya'nın eğitim oranı %99'dur.
Öğretmenlerle öğrencilerin %70'den fazlası özel okullarda bulunmaktadır.
Japonyanın kalkınmasının sebebini eğitim sistemine bağlamaktadırlar. Gerekli iş gücü sağlama, lider yetiştirme, tasarruf eğitimini arttırma gibi özellikler içermektedir.
Japonya'nın eğitiminin en önemli özelliği halkın 12-16. yüzyıldan itibaren eğitime önem vermiş oldukları görülüyor. Konfüçyüs'ün klasiklerinden olan "Hayırlı Evlat" kitabının her evde bulunmasının ve okunmasının alışkanlık haline getirildiği yıllar 16. yüzyıllara rastlıyor. Konfüçyüs'ün görüşleri anayasanın temelini oluşturmuştur.
Japonlarla eğitimde yakınlaşmayı 2. Abdülhamit dönemine rastlamıştır. Milli ve geleneklerine bağlı kalarak kalkınma özelliğine sahip olunması 2. Abdülhamit'in ilgisini çekmiştir.
Japoya'da kişi başı yıllık 25 kitap düşmektedir. Türkiye'de yıllık 6 kişiye bir kitap düşmektedir. Ayrıca öğretmen yetiştirilmesindede farklılıklar görülmektedir. Temeline bakıldığında 14. yüzyılın ortalarında Japon halkının eğitime tüccar, esnaf ve halkın büyük kısmının destek verdiği görülüyor. Devlet sadece devlet için elit tabakayı yetiştirirken halk eğitimin sorumluluğunu üzerine alıyor. 14. yüzyılın ortalarında erkeklerin %45, kızların %10'u eğitim görüyor.
Japon eğitim sisteminin en belirgin özelliği; eğitimle ilgili bütün unsurlararasında işbirliği sağlanması, yerel yönetimlerin eğitime dahil edilmesi, yerel yönetimlerin eğitime dahil edilmesi ve özel sektörün desteğinin alınması çok büyük önem taşıyor.
Japonya'nın 1604-1807 yılları arasında Samurai denen savaşçı bir sınıf elinde bulundurmuştur. "Bakufu"denen okullarda verilen eğitimde esas amaç, devlet için savaşçı ve yönetici yetiştirmektir. Bu nedenle elit bir eğitim oluşturulmuştur. Sıradan kalka verilen eğitim ise "terekoya" denilen okullarda yapılmıştır. Bu okullar tüccar ve halk tarafından desteklenmiştir. Ülke genelinde çocukların % 45'i kız çocukların % 10'unun bu okullara gittiği görülmüştür.
Ülkede üç türlü okul vardır:
- 1- Ulusal okullarhükümetin desteğinde olan okullar
- 2- Kamu okulları il ve belediye yönetincilerince yürütülen okullar
- 3- Özel okullar özel kuruluşların okulları ülkenin %23 ü özel okullardan oluşuyor.
Eğitim öğretim yılı 1 Nisan'da başlar. Sonraki yılın 31 Mart'ında biter.
Ders yılı;
- Nisan Temmuz ortası
- Eylül - Aralık sonu
- Ocak - Mart sonu
olmak üzere 3 dönem halinde görülür.
Cumartesi yarım gün ders yapılır. Haftada 5.5 gün ders yapılır.
Japonya'da ders programları çok fazla milli içerik taşırlar. Ülkede okul, sanayi ve toplum arasında organik bir bağ kurulmuştur. Öğrencilerde derste istekli ve çalışkandırlar.
Okullar arası rekabet vardır; okullar arasında yarışmalar yapılır.
Anaokulları zorunlu değildir ancak çocukları %92'si anaokuluna gitmektedir. Anaokullarında dil, sosyalleşme gibi konuları öğrenir. 3 yaş grubunun %40'ı, 4-5 yaş grubunun %92'si anaokuluna gitmektedir. 1986 verilerine göre 15.189 anaokulu vardır.
İlkokullar 6 yaşında başlamaktadır, 12 yaşına kadar devam etmektedir; zorunludur ve sınıfta kalma yoktur.
Yaklaşık ortaokullarda 20 öğrenciye bir öğretmen düşmektedir. Ulusal ve yerel okullar ücretsizdir.
Liseler tam gün ise 3 yıl, yarım gün ise 4 yıldır ya da daha uzundur.
Japonya'nın eğitim oranı %99'dur.
Öğretmenlerle öğrencilerin %70'den fazlası özel okullarda bulunmaktadır.
Japonyanın kalkınmasının sebebini eğitim sistemine bağlamaktadırlar. Gerekli iş gücü sağlama, lider yetiştirme, tasarruf eğitimini arttırma gibi özellikler içermektedir.
Japonya'nın eğitiminin en önemli özelliği halkın 12-16. yüzyıldan itibaren eğitime önem vermiş oldukları görülüyor. Konfüçyüs'ün klasiklerinden olan "Hayırlı Evlat" kitabının her evde bulunmasının ve okunmasının alışkanlık haline getirildiği yıllar 16. yüzyıllara rastlıyor. Konfüçyüs'ün görüşleri anayasanın temelini oluşturmuştur.
Japonlarla eğitimde yakınlaşmayı 2. Abdülhamit dönemine rastlamıştır. Milli ve geleneklerine bağlı kalarak kalkınma özelliğine sahip olunması 2. Abdülhamit'in ilgisini çekmiştir.
Japoya'da kişi başı yıllık 25 kitap düşmektedir. Türkiye'de yıllık 6 kişiye bir kitap düşmektedir. Ayrıca öğretmen yetiştirilmesindede farklılıklar görülmektedir. Temeline bakıldığında 14. yüzyılın ortalarında Japon halkının eğitime tüccar, esnaf ve halkın büyük kısmının destek verdiği görülüyor. Devlet sadece devlet için elit tabakayı yetiştirirken halk eğitimin sorumluluğunu üzerine alıyor. 14. yüzyılın ortalarında erkeklerin %45, kızların %10'u eğitim görüyor.
GaZeRocK- Super Mod
-
Mesaj Sayısı : 5774
Yaş : 31
Nerden : uzaydan
Hobiler : Dans etmeyi çok severim .. müzik dinlemeyi çok severim ... anime - drama ve video izlemeyi çok severim.... konuşmayı insanları güldürmeyi ve onları mutlu etmeyi çok severim. insanları mutlu edince bende mutlu oluyorum... yardım etmeyi çok severim...
Lakap : ZepçüK
İleti : reitam reitam reitam
Favori Lafınız : ReiTa*mm -\^o^/-
Rep :
Ruh Halim :
İsim : SuzuKi Hikaru
Kayıt tarihi : 02/08/08
Geri: Japonya'da Eğitim
güzel miş
vampire_witch- GazetteKolik
-
Mesaj Sayısı : 980
Rep :
Ruh Halim :
İsim : S.R.K
Kayıt tarihi : 03/08/08
Geri: Japonya'da Eğitim
iyiymiş yha ama ülkede üç tür okul olması tuhafıma gitti açıkcası
Ruki- GazetteFanTr Kurdu
-
Mesaj Sayısı : 777
Rep :
Ruh Halim :
İsim : Kübra
Kayıt tarihi : 17/08/08
Geri: Japonya'da Eğitim
mükemmel bir devlet ve mükemmel bir sistem
Slayer- Gazette Fan
- Mesaj Sayısı : 155
Yaş : 32
Nerden : Silent Hill
Hobiler : Anime,Müzik
Lakap : HalloWEva
Favori Lafınız : Dünyanın agırlıgı gibi duygular
Rep :
Ruh Halim :
İsim : HallowEva
Kayıt tarihi : 28/06/09
Geri: Japonya'da Eğitim
yaa bende istiyorum ya
okul sistemleri cok guzel ya
okul sistemleri cok guzel ya
GazeRockNotDead- GazetteKolik
-
Mesaj Sayısı : 1062
Yaş : 29
Nerden : izmir
Hobiler : ROOKIE~~LOVE
Lakap : mireille,michiko,abby,abs,abigail,harumi,haru-chan
İleti : ずっとガゼットのそばにいる、ルキのそばにいる.誰よりからルキに愛してる。The Invisible Wall Pv 凄くカッコイと不思議といけいの念を抱かせて。The GazettEとThe Invisible Wall こん睡状態~~泣いてるよ。
Favori Lafınız : gambaree!dame dayo!uso!muri na~~yamete~~
Rep :
Ruh Halim :
İsim : Elif,abby mireille michiko
Kayıt tarihi : 20/01/09
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz